Beskrivelse
Indhold: Ægteskab på film (The happy ending, Jeg elsker min kone, Ægtemænd, Kødets lyst, Som nat og dag) ; Mandefilm og mænds film om kvinder (Kampen mod forældrene eller Den kvindelige hovedperson som påskud (Vildtets veje ; Rene linier) ; Den splittede eros og den splittede bevidsthed (Dagens skønhed ; Begærets dunkle mål) ; Den ægteskabelige udbytning (Lærerinden fra Sao Bernardo) ; Piger i skole (Ingen roser uden torne ; Diabolo menthe) ; Venskab mellem kvinder (Julia) ; Kvinde eller arbejder? (Norma Rae)), Hvem laver egentlig en film? (To kvindefilm? (Strandet ; Veninderne) ; Sonderinger i køn, kærlighed, familie (Hustruer ; Den alvorlige leg) ; Kvindeoprøret i to svenske film (Den hvide væg ; Paradishuset) ; Film som kvindelig billedkunst (Achilleshælen er mit våben) ; Det eksistentielle vakuum (India song ; Baxter, Vera Baxter) ; Søsterskabets lænker (Orokseg/Inheritance ; Søstrene eller Lykkens balance) ; Piger i New York (Hvor er Mr. Goodbar? ; Girlfriends) ; Kvinder, mænd og lønarbejde (Pigen fra provinsen, Gary Cooper, du som er i himlen, Skifte heste, To løver i solen)) ; Kønnenes kamp på skærm og lærred ; Billeder af en gammel virkelighed (Kvindebevægelse som underholdning (TV-serien Skulder ved skulder) ; Racisme og nostalgi (En nations fødsel) ; Æstetik og propaganda (Alexander Nevskij))