Beskrivelse
Indhold: Teori og metode (Christian Horst: Integration. Anne Holmen: Sproglig vurdering af tosprogede børn). Kommuneeksempler (Anni Bach: Aalborg Kommune – en stor kommune. Irene Berri: Ølstykke – en lille kommune. Carsten Hartmann: Integration af tosprogede småbørn i Høje-Taastrup Kommune. Helle Kirud: Erfaringer fra arbejdet som pædagogisk konsulent for tosprogede småbørn). Daginstitutioner (Børnehaven Feggesundvej 1a, Aalborg Kommune / af Maj-Britt Andersen og Susanne Christensen. Vuggestuen Enghøj II, Hvidovre Kommune / af Lene Blessing, Nürgül Taskin og Grethe Bundgaard. Børnehaven Mågen, Århus Kommune – en lille verden bliver større! / af Joan Horndrup og Pia Andersen. Projekt Sprogpædagog i Vejle – sprogtilegnelsen gennem leg / af Rosa Væggemose og Margit Sørensen. Børnehuset Krudtuglen, Hillerød Kommune / af Susanne Maischnak Larsen og Helle Frilund Nørgaard. Bus- og halvdagsbørnehaven, Rådmandsgade, Nørrebro – en beskrivelse fra en multikulturel daginstitution i København / af Lone Lykkeskov, Tanja Seitzberg og Gitte Vendelboe). § 4a-tilbud (Førbørnehaveklasse på en Vesterbroskole i København / af Waheeda Malik og Lene Ullman. Mubeen Hussain: § 4a-tilbud i Karlebo Kommune. Førskolegruppe på Humlehaveskolen i Odense / af Rozila Bruun-Andersen og Birthe Bjerre). Uddannelse (Marianne Egedal: Sprogstimulering gennem skabelse af fordomsfrie miljøer i daginstitutionerne. Dannelse og efteruddannelse / af Mette Fedders og Lars Lynge. Peter Mikkelsen: Uddannelse af flerkulturelle pædagoger – et eksempel på et integrationsprojekt)